Vlerat e Muajit Sha’ban

January 31, 2025

Vlerat e Muajit Sha’ban

Pse ky muaj quhet Sha’ban?

Sha’ban është emri i një muaji, i cili u quajt kështu sepse arabët në këtë muaj shpërndaheshin për të kërkuar ujë, ose për të kryer bastisje.

Agjërimi në Muajin Sha’ban

Aishja (Allahu qoftë i kënaqur me të) ka thënë:

“Pejgamberi ﷺ agjëronte aq shumë saqë ne mendonim se nuk do të ndalonte, dhe e ndërpriste agjërimin aq gjatë saqë ne mendonim se nuk do të agjëronte më. Nuk e kam parë të plotësojë ndonjë muaj të tërë me agjërim përveç Ramazanit, dhe nuk e kam parë të agjërojë më shumë se në Sha’ban.” (Buhariu nr. 1833 dhe Muslimi nr. 1956)

Në një transmetim tjetër nga Muslimi (nr. 1957), thuhet:

“Ai ﷺ agjëronte tërë muajin Sha’ban, ose përveç disa ditëve të tij.”

Një grup dijetarësh, përfshirë Ibn Mubarekun, mendonin se Profeti ﷺ nuk e ka agjëruar të gjithë muajin Sha’ban, por shumicën e tij. Kjo mbështetet nga transmetimi i Aishes (Muslimi nr. 1954), ku thotë:

“Nuk e di që Profeti ﷺ të ketë agjëruar ndonjë muaj të plotë përveç Ramazanit.”

Ndërsa Ibn Abbasi ka thënë:

“Profeti ﷺ nuk e ka agjëruar të plotë ndonjë muaj përveç Ramazanit.” (Buhariu nr. 1971, Muslimi nr. 1157). Ibn Abbasi gjithashtu e shihte të papëlqyeshme që dikush të agjëronte një muaj të plotë përveç Ramazanit.

Ibn Haxheri ka thënë:

“Agjërimi i Profetit ﷺ në Sha’ban ishte më i shumtë se në muajt e tjerë.”

Pse Profeti ﷺ agjëronte shumë në Sha’ban?

Usama ibn Zejd e pyeti Profetin ﷺ:

“O i Dërguar i Allahut, nuk të kam parë të agjërosh në ndonjë muaj më shumë sesa në Sha’ban.”

Profeti ﷺ tha:

“Ky është një muaj për të cilin njerëzit nuk kujdesen shumë, ai është midis Rexhebit dhe Ramazanit. Është një muaj në të cilin veprat ngrihen tek Zoti i botëve, dhe unë dëshiroj që veprat e mia të ngrihen ndërsa jam duke agjëruar.” (Nesaiu, e ka saktësuar Albani, Sahih et-Tergib uet- Terhib, fq. 425)

Në një transmetim të Ebu Daudit (nr. 2076), thuhet:

“Muaji më i dashur për Profetin ﷺ për ta agjëruar ishte Sha’bani, dhe pastaj e vazhdonte me Ramazanin.” (E ka saktësuar Albani, Sahih Sunen Ebi Daud, 2/461)

Ibn Rexhebi ka thënë:

“Agjërimi në Sha’ban është më i vlefshëm se agjërimi në muajt e shenjtë (Rexheb, Dhul-Ka’deh, Dhul-Hixheh dhe Muharrem). Ai shërben si përgatitje për Ramazanin, ashtu siç janë sunetet para dhe pas namazit për të plotësuar mangësitë e namazit farz.”

Profeti ﷺ ka thënë:

“Sha’bani është një muaj që njerëzit e lënë pas dore, duke qenë midis dy muajve të mëdhenj, Rexhebit dhe Ramazanit.”

Shumë njerëz gabimisht mendojnë se agjërimi në Rexheb është më i vlefshëm se në Sha’ban, por kjo nuk është e vërtetë.

Vlera e adhurimit në kohë të neglizhencës

Ky hadith gjithashtu tregon rëndësinë e adhurimit në kohë kur shumica e njerëzve janë të pavëmendshëm. Kjo ngjan me praktikën e disa sahabëve që falnin namaz mes akshamit dhe jacisë, duke thënë se kjo është një kohë e pavëmendjes.

Ndër përfitimet e adhurimit në kohë të neglizhencës janë:

1. Është më i fshehtë dhe më i sinqertë. Agjërimi është një adhurim që mbetet midis njeriut dhe Allahut, dhe disa prej të parëve agjëronin fshehurazi pa e ditur askush.

2. Vepra e mirë është më e vështirë në kohë të pavëmendjes, dhe kjo e bën atë më të vlefshme.

Profeti ﷺ ka thënë:

“Adhurimi në kohë trazirash është si hixhreti tek unë.” (Muslimi nr. 2984)

Pse Profeti ﷺ agjëronte shumë në Sha’ban?

Dijetarët kanë përmendur disa arsye për këtë:

1. Për të kompensuar tre ditët e agjërimit të çdo muaji nëse i kishte humbur për shkak të udhëtimit ose angazhimeve të tjera.

2. Gratë e tij zakonisht kompensonin agjërimin e Ramazanit në Sha’ban, dhe ai ﷺ agjëronte së bashku me to.

3. Sepse është një muaj që njerëzit e neglizhojnë.

Agjërimi i detyrueshëm dhe vullnetar në Sha’ban

Nëse dikush ka ditë të pambaruara nga Ramazani i kaluar, duhet t’i agjërojë para se të hyjë Ramazani i ardhshëm.

Agjërimi në fund të Sha’banit

Në një hadith të saktë, një burrë e pyeti Profetin ﷺ:

“A ke agjëruar diçka nga ditët e fundit të këtij muaji?”

Ai iu përgjigj:

“Jo.”

Profeti ﷺ tha:

“Kur të mbarosh agjërimin(e Ramazanit), agjëro dy ditë.” (Buhariu 4/200, Muslimi nr. 1161)

Në një hadith tjetër, Profeti ﷺ tha:

“Mos e filloni agjërimin e Ramazanit një ose dy ditë më herët, përveç nëse dikush ka një zakon të mëparshëm të agjërimit.” (Buhariu nr. 1983, Muslimi nr. 1082)

Tre situata të agjërimit në fund të Sha’banit

1. Agjërimi me qëllim të përgatitjes për Ramazan – Kjo është e ndaluar.

2. Agjërimi për një nijet specifik (si agjërimi I ditëve të mbetura, të shpagimit ose të zotimit) – Kjo lejohet.

3. Agjërimi vullnetar pa ndonjë arsye specifike – Disa dijetarë e kanë konsideruar të papëlqyeshëm, ndërsa të tjerë e kanë lejuar.

Pse është e papëlqyeshme të agjërohet në prag të Ramazanit?

1. Për të mos shtuar në muajin e Ramazanit atë që nuk është prej tij, ashtu siç është e ndaluar të agjërohet ditën e Bajramit.

2. Për të ndarë mes agjërimit farz dhe atij vullnetar.

Profeti ﷺ kur pa dikë duke u falur pas ikametit të sabahut, i tha:

“A do ta bësh sabahun katër rekate?” (Buhariu nr. 663)

Allahu e di më së miri.

Përshtati Rexhep Milaqi

Burimi: Il Islam Sual-Xheuab

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dosje:

Loading...